سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین مخزن آب شرب

برای انتخاب بهترین مخزن آب ایستا پلیمر شریف ، باید ابتدا شرایط مختلف اعم از شرایط آب و هوایی، مساحت و ارتفاع موجود، نوع کاربری مخزن آب شرب یا غیر شرب و دیگر خواسته‌ها بررسی شود. سپس با توجه به شرایط جنس مخزن، شکل و اندازه آن تعیین گردد. به همین منظور باید به این موضوع پرداخت که بهترین مخزن آب کدام است؟

مزایای انتخاب مخزن آب مناسب

استفاده از مخزن ذخیره آب برای ساختمان مزایای زیر را دارا می باشد:
1– تامین آب مورد نیاز ساختمان به هنگام قطع شبکه آب شهری: در فصول گرم سال در ساعات بیشینه مصرف فشار آب شبکه شهری کاهش می یابد و ممکن است مصرف کنندگانی که در نقاط مرتع تر شهری هستند و یا در طبقات بالاتر هستند دچار مشکل قطعی آب شوند. در این زمانها با تکیه به آب ذخیره شده در مخزن و با کمک پمپ می توان می توان بدون مشکل این ایام را پشت سر گذاشت.

2– کاهش فشار بر شبکه آب شهری در ساعات بیشینه مصرف : با حذف مکش مستقیم پمپ ها از شبکه آب شهری و آبرسانی با واسطه مخزن ذخیره و پمپ ، در ساعات اوج مصرف فشار مکش از روی شبکه آب شهری برداشته خواهد شد.

3– کنترل فشار آب مورد نیاز ساختمان با کمک پمپ : می توان با کمک پمپ و مخزن همیشه فشار آب مورد نیاز را در دسترس ساکنین یک مجتمع مسکونی قرار داد.

مخزن ذخیره آب

انواع مخازن تک لایه و سه لایه، انواع مخازن عمودی و افقی، مخازن کلر زنی، مخازن سم پاشی، مخازن مکعبی، مخازن نیسانی و .... در ظرفیت های 70 لیتری تا 20000 لیتری قابل ارائه می باشد:

جهت اطلاع از قیمت به روز مخازن با واحد فروش مخازن تماس حاصل فرمایید:
02144787073

محاسبه حجم مخزن ذخیره آب

برای اینکه حجم مخزن ذخیره آب یک واحد ساختمانی مورد تایید اداره آب و فاضلاب قرار گیرد نیاز است تا بر اساس دستور العمل های ابلاغی این سازمان تجهیزات مورد نیاز تهیه و نصب شوند. در صورتی که به اداره آب و فاضلاب شهر خود مراجعه نمایید تا دستور العمل انتخاب مخزن آب و نحوه نصب پمپ آب را دریافت نمایید احتمالاً برگه ای مشابه برگه زیر تحویل شما داده خواهد شد.

چرا اصلاً نیاز به خرید مخزن ذخیره آب شرب ( مخزن آب ) داریم ؟ مگر نصب پمپ کافی نیست ؟
افت فشار شبکه آبرسانی در بسیاری از شهرها موجب شده است آب با فشار کافی به طبقات سوم و چهارم و بالاتر نرسد. تا قبل از اجرایی شدن قانون منع نصب مستقیم پمپ روی شبکه آبرسانی ، بسیاری از هموطنان با نصب مستقیم پمپ اقدام به تقویت فشار آب مجتمع ساختمانی خود می کردند. با افزایش تعداد این پمپ ها اختلالات بسیاری در شبکه آب شهری ایجاد شد :

1-در نقاطی که نشتی ناشی از فرسودگی وجود داشت ، فشار منفی ناشی از مکش پمپ ها منجر به ورود آب آلوده به داخل لوله ها و آلوده شدن آب تصفیه شده می گردید.

2-خرابی کنتورهای آب و در مواردی تحمیل آب بهای چند برابری به شهروندان

3-قطع آب بسیاری از مشترکین در هنگام مکش پمپ توسط همسایگان و …

همچنین به دلیل وجود نداشتن به اندازه آب داخل لوله ها در بسیاری از موارد منجر به خشک کار کردن و در نتیجه خرابی مکرر پمپ ها و دیگر اجزای تاسیسات ساختمان می شد .

آنچه عنوان شد مسبب وضع قوانین و استاندادرهای متعددی در سازمان نظام مهندسی ، آب و فاضلاب کشور و شهرداری ها شد تا نصب مخزن های ایستا پلیمر شریف با حجم کافی را برای واحدهای مسکونی نوساز را اجباری کنند.

همچنین شرکت آب و فاضلاب را واداشت تا با استفاده از ابزارهای قانونی مشترکینی که به صورت مستقیم اقدام به نصب پمپ بعد از کنتور کرده بودند را مجاب به نصب مخزن ذخیره قبل از پمپ در ساختمانهای خود کنند.

در مکانهایی که به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری ، در دوره های کوتاه مدت سال ( ایام تعطیلات و …) جمعیت مسکونشان چندین برابر می شود با توجه به تجربیات سالهای قبل ، می بایست حجم ذخیره آب را افزایش داد .

در صورتی که شما پیش بینی می کنید ممکن است بیش از یک روز در ایام خاصی از سال با قطعی آب شبکه شهری مواجه باشید می بایست تعداد روزها را ضربدر تعداد نفرات و ضربدر 150 لیتر (سرانه مصرف هر فرد) کنید تا حجم منبع ذخیره مورد نیاز به دست آید.

02144787073