سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منبع پلاستیکی آب آشامیدنی

مخازن ذخیره سازی می تواند بتنی، فلزی و پلاستیکی باشد. بر اساس کاربرد هر کدام از این مخازن در یک کاربری خاص مفید هستند و میتوان از منبع پلاستیکی آب آشامیدنی و یا منبع فلزی برای نگهداری آب استفاده کرد. یکی از عمده مصارف مخزن، ذخیره سازی آب شرب است.

انواع مخزن پلاستیکی و کاربرد در آب شرب:
1- مخازن یک لایه پلی اتیلن برای مصارف صنایع شیمیایی، صنایع غذایی، نساجی استفاده میشود.
2- مخازن سه لایه به دلیل عدم نفوذ نور خورشید توسط لایه ضد اشعه یو وی مقاومت بالایی در برابر هر گونه تخریب دارد و آنها ضد جلبک هستند.

استفاده از مخازن پلاستیکی از جنس مخزن پلی اتیلن چند لایه ، هزینه حمل و نقل، تجهیزات و از نظر زمان نصب بسیار مقرون به صرفه است.

به طور کلی مخزن پلی اتیلن دارای مزایایی از جمله عایق حرارتی، وزن کم، مقاومت خوردگی، تعمیرات آسان، نصب آسان اتصالات، قابلیت تولید در رنگ های متفاوت را دارد. اما از معایب آن، انبساط حرارتی زیادشان است. همچنین در برخورد با جسم تیز امکان پارگی دارد و قابلیت اشتعال پذیری را دارد.

مخزن پلاستیکی آب آشامیدنی?

چگونه مشکل رشد جلبک در مخازن آب آشامیدنی را برطرف کنیم؟
از آنجایی که رشد جلبک در مخزن آب بسیار دیده شده است باید راه کارهایی را جهت تولید بهترین و با کیفیت ترین مخزن ذخیره سازی آب شرب پیش گرفت. عواملی که سبب بوجود امدن رشد جلبک میشود، حرارت می باشد. پس باید آب درون مخزن از تغییرات دمایی و گرمای شدید به دور باشد که مخازن فوم‌دار یک انتخاب مناسب است.